Mantı Tarifi



Her gün Mantı yesem bıkmam diyecek kadar mantıyı seviyorum.

Yıllardır hazır mantı alıp pişiriyorum çünkü oklava ile hiç geçinemiyorum, birkaç deneme yapmıştım ama hamur oldu, oklavaya yapıştırıp delikler açılınca harcı koyabileceğim bir düzlük bulamadım. O günden sonra hazır mantı alıp pişiriyorum, mantı yaparak geçinen emekçi kadınlar da kazanmalı değil mi?

 

İşte size enfes bir mantı tarifi:

Malzemeler:

Hamur için:

2 su bardağı un

 1 yumurta

Yarım su bardağı su

Bir tutam tuz

Oklava

İç harcı için:

300 gram kıyma

1 büyük soğan

Bir diş sarımsak

Tuz, karabiber

 İsteğe bağlı olarak maydanoz

 

Üzeri için:

Yoğurt

Sarımsaklı yoğurt sosu

Tereyağı

 Pul biber, nane

 

Hazırlık:

 Hamur için unu geniş bir kaseye alın. Ortasını açın ve yumurtayı kırın. Tuzu ve suyu karıştırılarak bir hamur elde edilene kadar yoğurun. Üzerini nemli bir bezle örtün ve yaklaşık 30 dakika dinlendirin.

İç harcı için soğanı ince ince saklamak ve sarımsağı ezin. Bir tavada depolamada soğanı pembeleşene kadar kavurun. Daha sonra karışımı ekleyin ve suyunu çekip kavrulana kadar devam edin. Sarımsağı da ekleyin. Baharatlarını ve maydanozu tamamlayın. Ocaktan alıp soğumaya bırakın.

 Dinlenen hamuru unlanmış bir zeminde açın ve küçük kareler kesin. Her kareye hazırladığınız iç harçlardan koyun ve kenarlarını birleştirerek klasik mantı şeklini verin.

 Tencerede suyu ısıtın ve mantıları içine atarak yaklaşık 10-15 dakika haşlayın. Piştiklerinde sudan alıp süzün.

Servis yapmadan önce mantıların üzerine sarımsaklı yoğurt sosu ve tereyağında kızdırılmış pul biber dökün.

 Sıcak olarak servis yapın ve üzerine nane ya da maydanoz serpin.

Afiyet bal, şeker olsun. Bu tarif, enfes lezzetiyle sevdiklerinizi mest edecek.

 

Yemek videolarımızı izlemek isterseniz tıklayınız.


Yorumlar