Bezelyeli Ve Havuçlu Brokoli Yemeği Tarifi

 


İki gözüm önüme aksın ki bir yerden kopya çekmeden bu yemeği kendi bilgi ve deneyimlerimle kendim yaptım. Ben de size Brokoli Çorbası, Fırında Brokoli, Beşamel soslu Brokoli gibi tarifler vermek isterdim ama hiç yapmadım. 

Brokolinin faydalarından söz ederek tarifimi sizlere hiçbir ayrıntıyı kaçırmadan anlatacağım. Brokoli mide ve yemek borusu kanseri tehlikesini azaltır diyorlar ama tek başına yeterli olmayacağını hepimiz biliyoruz. 

Uzmanlar brokolinin havuçtan daha çok beta karoten içerdiğini söylüyor. Ayrıca, A, C, E vitaminleri bakımından oldukça zengin bir sebze brokoli. Demir, selenyum, bakır ve potasyum kaynağıymış. Prostat ve meme kanserine karşı etkin koruyucu maddeler de içeriyormuş. Bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Antioksidan özelliği de var. Hücre zarlarına ve hücre DNA'sına zarar veren serbest radikalleri zararsız hale getiriyormuş. Ayrıca çok miktarda kalsiyum içerdiği için kemik erimesini önlüyormuş. Özellikle kemik erimesine karşı kalkan olacak tadı hoş besinlerden biri olduğunu düşünüyorum. Kolesterole iyi geliyor ve kan şekerini düzenliyormuş ki benim kan şekerim pek ayarsızdır. Bozuk hücreleri yok eder deniliyor ama nasıl yok edeceği hakkında kayıtlı bilgiye ulaşamadım mantık yürütüyorum ama size söylemeyeceğim. Yüksek kolesterolü de düşürüp bakterileri öldürürmüş. Kısacası bundan iyisi Şam’da kayısı diyeceğim ama oraya kadar gitmeye gerek yok. Kayısının anavatanı Malatya ve Şam’dan daha yakın. 

 Şimdi bana göre en zor kısmına geldik bu yemek dört kişilik ama öyle güzel oluyor ki üç kişi yedikten sonra dördüncüye kalmıyor. 

 Malzemelerimiz: 

 1 adet kuru soğan 

Gerektiği kadar tereyağı ve zeytinyağı 

Yarım kilo brokoli 

Yarım kilodan az bezelye ve bir havuç 

Bir kaşık biber salçası 

Tuz ve istediğiniz baharatlar 


 Yapılışı: 

 Brokoli, havuç ve bezelyeyi birlikte haşlıyoruz ama suyunu asla dökmüyoruz o suyu yemeğe katacağız.  Bitkilerin vitaminleri suda kalıyor ve biz onları kaybetmek istemeyiz.

Ayrı bir tencerede zeytinyağı ve tereyağını eritip ince kıyılmış soğanımızı ekliyoruz. 

Soğanı pembeleşene kadar kavuruyoruz bu neden gerekiyor yıllardır anlamış değilim. 

Neyse biz devam edelim, üstüne biber salçamızdan koca bir kaşık ekliyoruz ve o da kıvamına gelince haşladıklarımızın hepsini birden tencereye boşaltıyoruz. 

Kıvamınca piştiğine inandığınız an ocağı kapatıp servise başlıyorsunuz. 

Afiyet bal, şeker olsun.  


26 Aralık 2010 

 P.

Yorumlar